Surviving The Retail Apocalypse - What to learn from "Clicks-to-bricks"

Publisher
PWC
Year
2019
Language
English
Pages
1
File Size
825 KB
File Format
PDF

Abstract

Verbraucher haben klare Ansprüche an ihren Einkauf – der Handel muss sie erfüllen.Wenn es um Shopping geht, egal ob online oder im Laden um die Ecke, stehen für deutsche Verbraucher drei Aspekte im Mittelpunkt: Der Einkauf soll schnell gehen, die Lieferung prompt erfolgen und Kriterien der Nachhaltigkeit Berücksichtigung finden. Zu diesen Ergebnissen kommt der Global Consumer Insights Survey, für den PwC 21.480 Verbraucher in 27 Regionen weltweit befragt hat, darunter 1.000 deutsche Konsumenten._______________________________________________________Consumers have clear expectations about their shopping, and retail has to fulfil them.German consumers have three priorities that apply to shopping, whether it’s online or at the corner shop: shopping needs to be quick, with prompt delivery, and take account of sustainability criteria. These are the findings from the Global Consumer Insights Survey for which PwC questioned 21,480 consumers in 27 regions worldwide, 1,000 of them German.

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